Faaborg Vest Antenneforening

Drift status

Der er p.t. ingen kendte driftsforstyrrelser

Fejlsøgning & Fejlmelding

Følg guides nedenfor, inden du fejlmelder.

Inden du fejlmelder!

Serviceaftale
Hvad dækker foreningens serviceaftale?

Udgift til service og vedligeholdelse af anlægget til og med stander/fordeler ved vej er indeholdt i kontingentet til Faaborg Vest Antenneforening. Ombytning af defekte Modems dækkes ligeledes.

Fejl, der skyldes beskadigelse af stikledning på egen grund, defekt apparat/udstyr, herunder evt. antenneforstærker, medlems eget internet udstyr, samt dårlige kabelforbindelser m.v., efter stander dækkes ikke af kontingentet til foreningen. Undersøg her om jeres egen forsikring evt. dækker.

Så vær opmærksom på, at stammer fejlen fra dit eget udstyr, eller stikledning fra stander til huset eller andet, kan der blive opkrævet servicegebyr fra vores servicepartner TeknikCenterFyn.

Planlagte ''udfald''
Under ombygningsarbejder i anlægget kan der forekomme afbrydelser, i løbet af dagtimerne.

Under den årlige servicegennemgang kan udfald forekomme 1-2 gange, på op til 5 minutter ad gangen, i løbet af dagtimerne.

Ombygning og Service vil blive annonceret under drift status øverst på denne side.

TV

Problem med ét af flere TV-apparater
  1. Er der kun problemer med et af flere TV-apparater, start med at slutte TV'et til et vægstik der virker for et af de andre TV-apparater.
  2. Prøv antennekabel af fra begge TV-apparater, for at se om det er antennekabel, eller vægstik der er fejlramt.
  3. Er der fejl på vægstik kontakt evt. vores servicepartner TeknikCenterFyn på tlf. 30222148 for et servicebesøg (er for egen regning).
Nogle kanaler mangler, eller pixelerer
  1. Mangler der kun nogle kanaler (ingen pixeleringer), tjek om der er sket ændringer i TV pakken (Se Informationer fra foreningen). Er det tilfældet, lav ny kanalsøgning. Ellers se Stofa Drifinformation.
  2. Prøv at koble TV direkte til TV-stik, udenom evt. udstyr. Tjek evt. med et nyt kabel, da fejlen kan komme fra en defekt antenneledning. De sorte kabler med støbte stik, der ofte følger med TV-udstyr,  kan være af dårlig kvalitet.
  3. Undersøg om der evt. er en softwareopdatering til dit TV. Hvis der er, hent den og kør den ind og sæt den i værk (måske mister du favoritlisten).
  4. Kontakt evt. vores servicepartner TeknikCenterFyn på tlf. 30222148 for et servicebesøg (er for egen regning).
Alle kanaler mangler - intet signal
  1. Tjek først Stofa Drifinformation
  2. Tjek om evt. antenneforstærker er uden strøm, eller defekt. Prøv at køre signalet direkte, udenom antenneforstærker.
  3. Prøv at koble TV direkte til TV-stik, udenom evt. udstyr. Tjek evt. med et nyt kabel, da fejlen kan komme fra en defekt antenneledning. De sorte kabler med støbte stik, der ofte følger med TV udstyr,  kan være af dårlig kvalitet.
  4. Undersøg, om naboer har samme problemer. Hvis dette ikke er tilfældet, kan det være dit apparat som er defekt.
  5. Hvis naboen heller ikke har signal er der højst sandsynlig en fejl på foreningens anlæg. Kontakt forening på telefon 24400451. Hvis der ikke svares, indtales en besked på telefonsvareren, eller sendes en besked her. Når vi har modtaget henvendelser om fejl, vil vi besvare dem hurtigst muligt.

Internet

Manglende/Nedsat hastighed

Hastighedstest
For at få det bedste, og mest retvisende, resultat skal du foretage test herfra på din PC, slå evt. WiFi fra og benytte et godkendt netværkskabel (Cat5e/Cat6) mellem vores Modem og din computer. Der bør ikke være andre netværkskabler i Modem, og du bør lukke alle åbne programmer som bruger internettet. Om hastighed & link til Test.

Hvis du i en sådan test mangler hastighed, bør du kontakte Internet Support.

Internet, trådløse problemer

Generelt, skal du altid sørge for at Modem/Router er placeret centralt, højt og frit, for den bedste dækning.

WiFi-signalet kan blive forstyrret af støj fra store metalgenstande, eller elektronik i hjemmet. F.eks. babyalarmer, mikrobølgeovne og bluetooth-udstyr. Placér derfor Modem/Router væk fra metalgenstande og anden elektronik.

Er hastigheden faldet, uden der er flyttet på Modem/Router, eller andet, skal du prøve Genstart af Modem/Router.

Mangler du koden til det trådløse (WiFi) kan du finde tips til det her.

Hvis derefter stadig har problemer, bør du kontakte Internet Support.

Intet Internet, både trådløst og kablet
  1. Bliver du mødt af vores registreringsside, kan det skyldes en ubetalt regning!
  2. Mangler du både internet og alle TV kanaler, gå til fejlsøgning for TV.
  3. Er dit Modem og evt. Router tændt og lyser lamperne?
  4. Sidder kablerne til Modem og evt. Router som de skal, eller er de løse, eller faldet ud?
  5. Genstart Modem og evt. Router som angivet her.
  6. Tjek om evt. antenneforstærker er uden strøm, eller defekt. Prøv at køre signalet direkte, udenom antenneforstærker.
  7. Mangler du stadig internet, bør du kontakte Internet Support, eller foreningen.

IP telefoni

Virker ikke, men har internet
  1. Tjek om du har penge på din forbrugskonto. Hvis der ikke er penge på din forbrugskonto, vil det være årsagen til, at din telefonforbindelse ikke virker. Du tjekker din saldo ved at logge ind på EverCall Selvbetjening.
  2. Tjek om din router fra EverCall har lys i lamperne? Tjek strømforsyning og stikkontakt. Er strømforsyning til EverCall Router defekt,
    kontakt EverCall.
  3. Tjek om internet Modem og EverCall Router er korrekt forbundet.
  4. Tjek om telefonen er korrekt forbundet til EverCall Router.
  5. Kan du fortsat ikke få forbindelse, kan du prøve at genstarte dit internet Modem og derefter din EverCall Router.
  6. Kan du fortsat ikke få forbindelse, kontakt EverCall.
Hverken telefon eller internet virker
Hvis hverken telefon eller internet virker, skal du starte med fejlsøgning på internet. IP Telefoni virker ikke uden internet.

Email konto

Glemt kodeord
  • Har du glemt kodeord til @faaborgvest.dk, kan du se det under Selvbetjening.
  • Har du glemt kodeord til @faabva.dk, må du skrive en besked til os her, eller kontakte Internet Support.
Email Program/App
Problemer med opsætning af mail klienter på PC, Tablet/iPad eller Mobil/iPhone, se under Selvbetjening,  eller kontakt Internet Support.