Har du mistet forbindelsen? – Så prøv at genstarte Modem og eventuelle Routere. Husk at tjekke under ”Drift status” først. Her vil der blive informeret om eventuelle generelle driftsproblemer.
Bemærk at:
Der er ikke indbygget WiFi i modem fra Foreningen, så du har sandsynligvis egen Router efter Modem! Har du også IP-Telefoni, kan der være to Routere efter Modem!
Bemærk at:
Du kan have en egen Router, hvis du har valgt ikke at bruge den indbyggede Router-del i Modem! Det viste netværkskabel skal være minimum mærket Cat5e/Cat6, for at håndtere din hastighed! Eventuel IP-telefon tilsluttes PHONE1 i Modem.
Bemærk at:
Du kan have en egen Router, udover den standard-router du har fået fra EverCall!
Hvis du har Mega- eller Guldpakken kan IP-telefonen tilsluttes direkte i PHONE1 i Modem fra foreningen!
EverCall Routeren: (Linksys WRP400)
Internet fra modem kommer ind i INTERNET, IP-Telefonen forbindes til PHONE1, Kablet udstyr (PC'er m.v.) forbindes til de fire ETHERNET porte.
Modem: (Alle)
Sluk på knappen bag på dit modem (modsat lamperne). Lad boksen være slukket i ca. 20 sekunder, inden du tænder igen. Der kan gå op til 10 minutter, før du kan vurdere, om det har hjulpet på forbindelsen.
Router: (Standardpakke og IP-Telefoni)
Sluk for routeren ved at tage strømmen fra den. Lad routeren være slukket i 20 sekunder, inden du sætter strømmen til igen. Der kan gå op til 15 minutter, før du kan vurdere, om det har hjulpet på forbindelsen.
Modem med WiFi fra os: (Guld- & Megapakke)
Log på selvbetjening for at se koden, under Modem styring. Som standard er den sammensat af din NetID og kodeordet til selvbetjening ud i et. Men det er muligt at ændre den til egen valgt, via selvbetjeningen.
Router: (Egen WiFi router)
Oftest vil koden og navnet på WiFi (SSID) og koden stå på en label på undersiden, eller bagpå, routeren. Har du selv ændret den på et tidspunkt, vil den dog være en anden. Man kan så blive nødt til at lave Reset på Routeren, for at nulstille den til standard.